31 januari 2014

31. Den bästa fikan är ju som vi alla vet...

...precis som frukosten, den man får inta i lugn och ro.
Jag hade ju kunnat säga "kaffet på jobbet", men eftersom det är en uppenbar lögn, endast sant för dem som gillar att bli förgiftade på regelbunden basis så är det ingen idé att försöka, alldeles för uppenbart.

När jag bodde i Jönköping brukade vi gå till Bernards och fika nästan varje fredagförmiddag. Där hade de underbart goda smörbullar, även gott kaffe (och te). På Claras (också i Jönköping) hade de fantastiska kaffedrinkar och goda kakor.

Nuförtiden är nog egentligen en semla det godaste jag kan tänka mig. Och en caffe latte eller ett gott svart te med mjölk och honung. Så i morse åt jag precis det. Te och semla. Wunderbar!

Med detta är januari månads utmaning avklarad. Tack Onekligen som kom på den! :-)

2 kommentarer: