14 januari 2014

14. Om jag blev tvingad (under pistolhot) att byta liv med någon i en tv-serie…

När jag såg dagens ämne blev min första spontana tanke Carrie Bradshaw. Men så kom jag på att hon röker och det gör ju inte jag och jag tycker det är asäckligt och har aldrig testat och vill inte göra det heller men FAN ändå, för hon har ju galet fina skor som hon faktiskt kan gå i, och verkar ha ett rätt kul liv och sådär. Men nä. Inte Carrie.

Omtänk dårå... och här inträder såklart stadiet där jag inte kan komma på EN enda tv-serie överhuvudtaget. Eller jo, Vänner. Vem skulle jag byta liv med i Vänner? Spontan tanke: Ross. Öhm... hallå. Vem är jag och vad har jag gjort med mig själv? Nåväl, hjärnan sa så, alltså hamnar han i kanske-högen.

Fler serier, kom igen då. Nämen vad gulligt, nästa som dyker upp i huvudet är, håll i er, Xena krigarprinsessan. Nån som minns den? Nä, jag trodde väl inte det heller, den gick sent på kvällarna i TV3 i slutet av 90-talet och hade nog ingen miljonpublik...
Xena är sjukt cool, men det verkar lite jobbigt att hela tiden slåss mot bad guys och att alltid gå klädd i krigarbikini.
Iofs behöver nog inte Xena gå på gymmet för att bli snyggt vältränad och det är ju ett stort plus som helt klart gör att hon hamnar i kanske-högen.

McGyver...det vore ju lite kul. Att vara den som typ kan bygga kärnvapen av en trådrulle och en hamster, det är ju rätt intressant.

Eller David Banner, Hulken. I serien från 80-talet såklart, allt Hulken-trams som kommit sedan dess är just bara trams. Han är så himla normal, som en vanlig människa ända tills han blir Hulken, då är han lite mindre normal ett tag och sedan blir han normal igen. Fast med ett ständigt plågat sinne, ständigt på flykt.

Eller Blair Waldorf i Gossip girl för att hon har värsta glidarlivet och gråter väldigt vackert när det blir drama i hennes liv. Fast det går ju inte eftersom hon är ihop med Chuck Bass hela tiden, han är ju oerhört oattraktiv.

Men nä, jag måste ju bestämma mig nångång. Så det får bli.... Phoebe Halliwell i Förhäxad, nån av de första säsongerna.
Utan någon mer förklaring än att hon är awesome på ett ganska töntigt sätt. Som jag :-)


2 kommentarer:

  1. Jag tänkte inte alls på det där med skor när jag valde mitt byte. Borde jag ju ha gjort! Jag vill också vara Carrie, rök eller inte rök.

    SvaraRadera
  2. Bra val! Faller mest för krigarprinsessan!

    SvaraRadera