1 januari 2014

1. Kolla! Här är en bild jag gillar som jag hittade i min telefon

Onekligen drog igång januarikalendern så jag hakar väl på :-)


Den här bilden tog jag i september 2013. Jag och barnen åkte ut på fotosafari en kväll, det var underbart höstväder, kyligt och krispigt i luften och ljuset var helt magiskt.
Den här utsikten har vi från vår stad. Kebnekaise-massivet, ungefär 7 mil bort fågelvägen.

Tänk att man ser så långt bort men missar så mycket som ligger mellan här och där. 7 mil, det måste finnas mycket sevärt längs den linjen.

Det där är nog för övrigt en tanke som är applicerbar på livet i stort, det är hyfsat enkelt att se långt fram mot stora mål men svårare att visualisera detaljerna längs vägen.
Eller som Karin Boye så klokt uttryckte det:"Nog finns det mål och mening i vår färd - men det är vägen, som är mödan värd"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar