12 januari 2014

12. Hepp! Dagens tv-tips

Dagens TV-tips blir två serier:

Girls, om fyra tjejer i 20-årsåldern på Manhattan. Påminner lite om Sex and the city, men med yngre karaktärer.

Girls visas i SVT där man är mitt inne i andra säsongen, den finns även på HBO Nordic där säsong 3 har premiär i morgon (13 januari).

Serien är full av karaktärer som är helt vanliga, jätteknasiga, sjukt irriterande och med konstig klädsmak. Som livet i allmänhet alltså :-)
IMDB-rating: 7.4/10




Masters of Sex, en verklighetsbaserad serie i 50-talsmiljö om gynekologen Bill Masters och hans assistent Virginia Johnson som tillsammans gör en hemlig studie om mänsklig sexualitet.
Det låter kanske torrt och tråkigt, men det är en av de mest fascinerande serier jag sett.

Masters of sex är en dramaserie av högsta klass, och blir extra fascinerande när man vet att det faktiskt hände på riktigt.

Masters of Sex finns på HBO Nordic (det är för övrigt obegripligt att ingen av de svenska TV-kanalerna har plockat upp den än), säsong 1 är avslutad och säsong 2 kommer under 2014.
IMDB-rating: 8.2/10

1 kommentar:

  1. Ey! Du fuskar och skriver TVÅ tips... Jag som knappt kunde bestämma mig. Jahaja, girls har jag sett och gillar, men inte helt oreserverat. Jag har precis skaffat Netflix och nördar in mig där. Nästa steg ska bli HBO Nordic alltså? Har läst om Masters of sex och den har ju fått väldans bra kritik.

    SvaraRadera