19 januari 2014

19. Kolla! Det här är ett fynd jag gjorde en gång

Här hade jag velat skriva ett inlägg typ: "Jag var på Myrorna en gång och mitt bland alla plastväskor á la 80-tal hittade jag en smaragdgrön Bayswater som visserligen var lite sliten men ändå så vacker, och den kostade bara 150 kr".

I verkligheten är det så att vi inte ens har Myrorna här. Däremot har vi en Röda Korset-butik som har ungefär samma koncept, men den har jag bara varit in i typ två gånger. Dessutom undrar jag om det ens är någon i Kiruna som nånsin har ägt en smaragdgrön Bayswater, så chansen för ett sånt fynd för min del är rätt liten. I klass med "when pigs fly" skulle jag tro.

Istället är jag vuxen och praktisk och berättar att mitt bästa fynd de senaste åren är kudden "Downfeel" från Høie (säljs bl.a. på Jysk) som en av makens kollegor tipsade om.
Med den och bettskena sover jag visserligen oerhört osexigt men vaknar utan huvudvärk!

Den där himla kudden blir inte platt och knölig, den tappar inte formen utan känns som en riktigt bra hotellkudde (ni vet, såna där hotell där man lägger sig i sängen och sedan vägrar gå upp för att man aldrig har legat skönare) hela jäkla tiden.
Det kallar jag ett fynd! Med många vuxenpoäng...

2 kommentarer:

  1. Jag tänkte senast igår på att mina kuddar är en katastrof just nu. Jag gillar platta kuddar, men nu har plattheten dragits till platthetens gränser... -.-

    SvaraRadera
  2. Jag hade väldigt gärna också fått skriva att jag fyndat en sådan väska, går bra med en svart också, på Myrorna. Kan tänka mig att sträcka mig till några fler kronor till och med. Myrorna finns här nära mig men det är tunt med tokfynden.

    SvaraRadera