15 januari 2014

15. En grej som gör mig vansinnig i vardagen

Det kräver sin logistik att få ordning på sig själv, tre barn och en hund på morgonen. Maken börjar ofta jobba vid 7-tiden, så han missar kaoset, vilket troligen kommer förlänga hans liv med flera år.

Jag å andra sidan kommer eventuellt bara leva till 55 eftersom jag sladdar in stressad på jobbet nästan varje morgon efter att i bästa fall ha fått iväg alla barn till skolan, inte ha glömt hunden kvar utomhus och dessutom fått på mig varma vantar. För det är ju alltid något som inte går enligt plan.

Hack i rutinerna på morgonen, rubbade cirklar, kan alltså göra mig vansinnig. Det är ju egentligen skitsaker som borde gå att åtgärda genom att t.ex. gå upp tidigare, men jag tänker att 5.30 är tillräckligt tidigt.
Ska jag behöva vakna tidigare än det så kan jag lika gärna låta bli att lägga mig på kvällen överhuvudtaget, känns det som...

Förutom det så kan jag irritera mig kopiöst på att barnen inte plockar upp efter sig, att brevbäraren kör över plogvallen och därmed gör snöskottningen svårare och att Coop nästan aldrig har inne tekapslar till vår maskin.
Och när bagageluckan eller tanklocket fryser fast (vi har ju vinter minst 6 månader om året, så det händer ibland), när vårt bredband är långsamt eller inte funkar alls (fast det händer ju bara ca 10 gånger varje vecka, dubbelsuck) och när diskmaskinen inte släpper ut diskmedelstabletten ordentligt och så blir disken inte ren och diskmedlet är som en tjock sörja på insidan av luckan.

Så, nu är jag nog färdig. För tillfället... ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar