18 januari 2014

18. Hepp! Dagens filmtips

Alla kommer väl tipsa om Nyckeln till frihet på det här temat, så jag gör också det för det ÄR en ruskigt bra film. Men eftersom typ alla redan har sett den så är det ju ett ganska lamt tips och därför bestämmer jag att det inte räknas.

Och då hade jag ju kunnat vara lite sådär kulturell och djup och tipsa om nåt i stil med Anna Odells Återträffen, men eftersom jag tycker hon verkar skum efter det där påhittet på Liljeholmsbron, så gör jag inte det. Dessutom har jag inte ens sett filmen, kommer eventuellt inte att göra det heller eftersom den inte finns på Netflix eller HBO ;-)

Istället tipsar jag om Djävulen bär Prada.
För er som inte har sett den, är det en riktig chick-flick med Meryl Streep, Anne Hathaway och väldigt mycket vackra kläder, väskor och skor.
Filmen handlar om Andrea som vill jobba som "riktig" journalist men som hamnar som assistent på ett modemagasin.
Det är nästan precis lika banalt som det låter. Men bra :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar