27 januari 2014

27. Om jag blev tvingad (under pistolhot) att spela i ett band…

...så skulle jag ju LÄTT välja Bo Kaspers Orkester. Utan pistolhot. Och jag skulle byta plats med Michael Malmgren bara för att få spela ståbas, eftersom ståbas ju är ett av de läckraste instrument som finns.

Dessutom vore det ju rätt härligt att vara med och spela alla deras underbara låtar.
Men tills någon kommer med den där pistolen och våldshotar mig så får jag nöja mig med Spotify och konsertminnen. Mitt bästa är deras spelning i Aula Nordica i Umeå, på hösten 2001 när de just hade släppt "Kaos"-albumet. Det var helt magiskt, konserten började med "Människor som ingen vill se" och jag får fortfarande rysningar av att höra introt till den.

Lyssna på "Människor som ingen vill se" på Youtube

1 kommentar: