23 januari 2014

23. Hepp! Dagens musiktips

Dagens tips är Robbie Williams senaste skiva Swings both ways. Den har gått varm hos mig de senaste veckorna, sådär så att maken till slut sa: Snart börjar du väl kolla på filmer med Sinatra och Astaire!

Jag har länge varit rätt förtjust i swingmusik, i mitten av 80-talet köpte jag (i 10-12-årsåldern) Tacos singel Puttin' on the Ritz. Jag minns att mina kompisar inte fattade riktigt vad jag höll på med, men jag älskade verkligen låten.
Eller rättare sagt, jag älskade de första tre minuterna av den, kunde aldrig riktigt förlika mig med tramset som kom på slutet, jag ville ju höra LÅTEN.

Och jaaaa, det är hädelse att säga att Taco gjorde nåt som ens var i närheten av swing. Men själva låten är grymt bra, och som typ tioåring hade jag inte så bra koll :-P

Men hur som helst är det kul att just Puttin' on the Ritz finns med på min tipsskiva. Och Robbie Williams har nog aldrig varit bättre än när han gör den här typen av musik.

Och om du missade Taco på 80-talet så finns ju Youtube!

1 kommentar:

  1. Haha, precis!!! Den tiden jag då satt klistrad vid radion och spelade in kassettband från Tracks och Lördagsbiten, jag var också ruggigt pepp på "Puttin On the Ritz" med Taco! Och den sitter liksom i musiksjälen nu...

    SvaraRadera