31 januari 2012

Nivån på förvirringen just nu...

8.00 - träningspass (yay), åker dit färdigombytt, inser sedan att jag glömt hälften av de vanliga kläderna hemma

8.45 - på jobbet, kollar kalendern, konstaterar att jag har ett möte kl 11

9.00 - kaffe. Spiller inte en enda gång. Bra!

9.30 - lite IT-prat med "min" tekniker, koll om gårdagens fixningar funkar (vilket de gör, yay. Jag minns inte riktigt vad det var vi fixade, men det är ju bra att det funkar!)

9.35 - kommer på att jag har möte kl 11

10.20 - kommer plötsligt på att jag har möte kl 11. Skriver ut lite dokument till mötet.

10.35 - telefonsamtal från kommunens kassa. "Vi har fått en inbetalning från dig, men vet inte vad fasiken det är?" Det visar sig att jag lagt in fel betalningsmottagare på mitt studielån, och kommunen vill tydligen inte ha mina pengar... ner och hämta tillbaka dem. Påminner mig själv om att lägga in rätt betalning ikväll.

10.40 - inser att jag återigen glömt bort mötet. Ni vet, det där som är KLOCKAN ELVA!

Men annars är det bra. Jag räknar dock med att jag senare under dagen kommer titta i min plånbok och undra var fan kontanterna kom från, jag har ju aldrig kontanter på mig.

Och i kväll ska jag virra runt i slalombacken, men det blir säkert också bra. Som tur är ska jag inte ha skidor på mig i alla fall, för då hade det väl blivit som den där gången på Dundret förra vintern, när jag var på väg upp med liften och plötsligt fick tanken: "VAR FAN LA JAG SKIDORNA???"

Och just det... möte kl 11!


dag 23 - #blogg100

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar