5 januari 2012

Frikkin virusskit

Igår vaknade jag med halsont. IGEN, och kände att efter sju veckors förkylning är det nog läge att kolla upp det, så jag ringde vårdcentralen och fick komma dit på eftermiddagen. Farbror doktorn sa att det känns som att han träffar ungefär hundra patienter som jag varje dag, med samma symptom, och att nästan alla har virus, d.v.s. det går inte att göra något åt saken förutom att vänta ut eländet.

Hur som helst så togs det lite prover (halsprov, sänka) och så småningom visade det sig att jag är precis som alla andra. Allt tyder på virus, så det är bara att vänta ut ytterligare en (eller ett par) vändor med snor, halsont och hosta innan det börjar ge sig. Jippii.

Men men, det hade kunnat vara värre. Jag hade kunnat bli inlåst i en trälåda och tvingats lyssna på Roland Cedermark dygnet runt i resten av livet. Så man ska inte klaga ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar