24 januari 2012

Men fy fan vad kallt det är

Idag ska jag inleda dagen med träning. Knäträningen går väl sådääär, dels för att jag har haft rätt mycket ont de senaste veckorna och dels för att det varit massor att göra på jobbet, så jag har inte haft så mycket tid att komma iväg till gymmet.
Idag är knät stelt och ont efter en konstig vridning igår. Det kommer vara plågsamt (både fysiskt och mentalt) att köra träningspasset idag, men det är väl bara att kötta på. Jag vet ju att det kommer kännas bra efteråt.

Och dagens inköp får nog bli en ny utetermometer... heja Clas Ohlson.
Den gamla verkar ha gett upp (eller i alla fall fått batteritorsk och jag kommer inte åt givaren utan att plumsa i en meter snö).

Sätt förresten ett minustecken framför 20.9 på bilden så är det nog ganska precis som det ser ut här nu, det verkar som att årets istidsperiod har börjat. Hoppas i alla fall att den blir kortvarig i år, så det slipper bli som för ett par år sedan när det var runt -30 i ett par VECKOR i sträck.
Då var man lite sliten efteråt, allting blir ett större projekt när det är så kallt. Allt går långsammare och så känner man sig (eller i alla fall jag) genomfrusen hela tiden.
Jag är inte gjord för det här klimatet...


dag 16 - #blogg100

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar