15 januari 2012

Listor å prylar

Hos Hedgehog-Sara hittade jag den här listutmaningsprylgrejen, och eftersom det är fotboll på TV (= sjukt tråkigt) så passar det ju bra att tänka till litegrann, tänkte jag:-)


1. Vad gjorde du för tio år sedan?
Jag bodde i Umeå, ritade kartor på Länsstyrelsen och tyckte det var galet skönt att slippa Kiruna. 

2. Vad gjorde du för ett år sedan?
Jobbade, förde/hämtade barn från dagis och skola, återhämtade mig efter ett anfall av liftskräck och hade magkatarr.


3.  Fem snacks som du gillar:
Salt&vinäger-chips, rostade mandlar, Haribo-körsbär, inlagda kronärtskockor, Babybel-ost.


4. Fem sånger som du kan hela texten till
Typ de fem första på Eric Saades skiva. Tackar barnen för det!


5. Fem saker du skulle göra om du var mångmiljonär
Sluta jobba (i alla fall sluta jobba heltid), köpa ett semesterställe någonstans där man inte behöver skotta snö, köpa sjukt mycket snygga kläder & skor och bygga en walk-in-closet till dem, få huset färdigrenoverat åsså skaffa personlig tränare & kock.


6. Fem dåliga vanor
Vana och vana, men jag är en dålig förlorare. Jag viker och lämnar tvätten i tvättstugan istället för att lägga in den i klädkammaren/garderoberna, påbörjar saker men har svårt för att avsluta dem, säger nej alldeles för sällan, stressar upp mig för lätt


7. Fem saker du gillar att göra
Ha märkliga konversationer om vad som helst med min man, skratta, skriva, fotografera, kramas med barnen.


8. Fem saker du aldrig skulle klä dig i eller köpa
Minikjol, höga platåskor (modell ABBA på 70-talet), lederhosen, hatt med flor, stringbikini

9. Fem favoritleksaker
iPhone, MacBook Pro, Nintendo Wii, Nintendo 3DS och så min kamera (Canon EOS 550D)


10. Tio personer som jag vill gör denna utmaning.
Asch blasch. Alla som läser detta och som känner att de VILL göra den :-)



1 kommentar: