27 november 2011

Säg att jag är ful så är jag din för evigt?

Kirunafestivalens första 2012-bokning är nu offentliggjord, Europe kommer hit :-) Jag kan inte låta bli att tycka att det är svinkul, riktig nostalgi!
Jag har sett Europe live en gång, det var nog 1991 eller -92, i Arcushallen i Luleå. Jag och Sussie åkte dit med nåt slag partytåg som gick från Kiruna. På tåget var det fullt ös, folk partajade vilt.
I tågvimlet träffade jag en kille som jag började prata med. Han såg bra ut, vi satt och snackade ett tag och småflirtade litegrann. Av någon anledning pratade vi om varandras utseende, och han smällde till med den oerhört charmiga kommentaren att jag var snygg, men att jag möjligen hade lite för tjocka lår.
Jag kan inte direkt påstå att jag darrade av upphetsning, snarare kände jag väl att jag ville slå honom på käften, men jag garvade bort det och tänkte att vafan... puckon finns det gott om.
Konserten var bra, den absolut största behållningen var att få höra "Carrie" live, och sedan åkte tåget hemåt igen på natten.

Där hade historien kunnat vara slut, men ett tag senare mötte jag den där killen på krogen, och av någon outgrundlig anledning tyckte jag fortfarande att han var intressant (!). Det gick som det gick, vi hamnade hemma hos honom och så småningom gjorde vi ett par tafatta försök att dejta men insåg rätt snabbt att vi inte var särskilt intresserade av varandra, och där tog historien slut.

Hur som helst... hur fasiken tänkte jag egentligen?
Jag hade nästan glömt bort hela den där grejen tills vi började prata om Europe på jobbet häromdagen, och nu börjar jag fundera på om det kanske ligger något i det min käre make brukar reta mig med; att tjejer faller för "bad guys", killar som är taskiga eller bara rent allmänt beter sig som miffon.
Jag har hävdat att det inte alls är så, att det där bara är en töntig klyscha, och jag kommer naturligtvis aldrig att erkänna att jag eventuellt kan ha lite fel, men vafan liksom, jag har ju uppenbarligen gjort precis sådär själv?!

Bomba mig med bevis för att det är hundra gånger vanligare att vi faller för helt vanliga, schyssta män, jag måste få stärka min teori! ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar