17 november 2011

Det är NI som är tokiga, inte jag

Jag drömde om Ola Salo i natt. The Ark skulle göra en spelning nånstans, och av okänd anledning var jag  backstage, i ett kök. Jag satt och jobbade med något när Ola Salo kom in i det där köket för att ta något att dricka innan spelningen.
Han passerade mig, och jag noterade mycket förvånat att det var något konstigt med hans byxor. Kunde det vara... neeej... men jo, det ÄR verkligen... eller?... en blöja?

Efter ytterligare titt kunde jag konstatera att jorå, genom de supertajta byxorna skymtade man mycket riktigt en blöja. Libero. Bra val! tänkte jag. Vi har ju använt Libero till alla våra barn, de har grym uppsugningsförmåga!
Och plötsligt var logiken glasklar. Klart han måste ha blöja, för hur gör man annars om man har en spelning på flera timmar och blir kissnödig?
Sedan gick han iväg igen och jag fortsatte jobba. Jag minns att jag tänkte att det där förmodligen är ett knep som alla artister använder, och att det var lustigt att man aldrig vetat om det förut.

Så kul har jag om nätterna. Hur har ni det själva? ;-)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar