24 november 2011

Knärapport

Jag var hos sjukgymnasten idag. Hon hade sett röntgenbilderna och de såg tydligen väldigt bra ut! Ingen uttalad artros, möjligen begynnande artros. Just nu går det alltså inte att ställa någon definitiv diagnos på knähelvetet, men det är ju egentligen inte särskilt viktigt heller.
Bästa behandlingen verkar dessutom fortfarande vara styrke- och stabilitetsträning, så det är bara att köra på.

Jag fick också testa några av de övningar jag kommer göra framöver och prova lite olika vikter för att se vad som blir bra att börja med.
Det är låga vikter som gäller till en början, för att få igång muskler och cirkulation utan att det ska göra ont i knät.
Men jag vet hur jag funkar när jag börjar träna... jag går gärna all in och tar i så jag nästan spricker, så det kommer förmodligen kännas lite fjuttigt att träna med så låga vikter som jag ska ha, men det får bli träning för tålamodet också ;-)


1 kommentar:

  1. Ja en kaffemaskin har införskaffats idag och jag har druckit Latte Macchiato... Så jag har säkert ont i magen snart... För givetvis är inte de laktosfritt i de där behållarna!!men va fasen gott var de i allafall =)

    Magda

    SvaraRadera