30 juli 2014

Tillfälligheternas kväll

Jag och vovven promenerar ju typ aldrig. Han springer lös i vår skog och gillar dessutom inte att gå i koppel (läs: är jävligt dåligt koppeltränad pga min lathet), så promenaderna blir som aldrig av.

Men ikväll fick jag ett ryck, tog kopplet och hunden och gick en väg som jag inte brukar gå. Halvvägs träffade jag en fd kollega som har en likadan hund och vips så råkade det bli ett oplanerat gå-bredvid-varandra-utan-att-få-busa-träningspass för båda hundarna. Superbra! Dessutom hann vi med att stå still och uppdatera oss på världsliga händelser = ännu mer passivitetsträning för hundarna.

Och så hann vi precis komma hem innan det började ösregna. Nästan så man hade kunnat tro att det var planerat, hela grejen :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar