8 juli 2014

Ketchupsommar

Man kan säga mycket om kirunasommaren, men den är i alla fall aldrig förutsägbar.
För 18 dagar sedan, på midsommarafton, snöade det. Idag var det 29 grader varmt, imorrn ska det tydligen bli ännu varmare.

Jag fungerar inte i sån värme. Min optimala temperatur är runt 17-18 grader. Det får gärna vara värmande sol men det ska vara SVALT i skuggan. Idag var det inte svalt någonstans, knappt ens i vår källare.


Till slut hittade jag något som nästan påminde om svalka, på balkongtrappan. Där häckade jag med datorn och en kanna iste i nån timme innan myggen hittade mig. Hunden vankade fram och tillbaka, in och ut, in och ut innan han till slut upptäckte att källaren var svalast och slocknade i soffan där.

Nu vid 22.30-tiden är det fortfarande 22 grader varmt. Och det snöade som sagt för 18 dagar sedan. Det är verkligen på eller av som gäller, inget mesigt mittemellan :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar