4 juli 2014

Sommarbubbeltips

Förra året var jag ute på turné med några kollegor. Vi skulle till Levi i Finland för att gå på spa, äta gott och dricka gott, och på vägen dit stannade vi till vid Alko i Kolari för att fylla på dryckesförråden.

Jag var sugen på något gott bubbel, men det gick inte att känna igen något på hyllorna så till slut chansade jag och tog en flaska som såg lagom snygg ut. Rosa bubbel som dessutom hette "Pink", det hade alla förutsättningar för att kunna bli precis hur fel som helst men visade sig vara en riktig lyckträff.

När vi sedan kom hem sökte jag lite och upptäckte att detta bubbel finns i Systembolagets beställningssortiment (art.nr 7983), och sedan dess har jag och min ler-och-långhalm-kollega beställt ett par omgångar, nu innan semestern tog vi hem en låda var. Det är ett perfekt semestervin och dessutom till ett vettigt pris: 79 kr.

Resan till Finland slutade för övrigt med att jag tappade en fjärdedel av en tand och sedan skar sönder undersidan av tungan på den rakbladsvassa tandkant som blev kvar. Men vinet var som sagt väldigt gott! :-)


7 kommentarer:

  1. Det kanske jag skulle ta och pröva. Bubbel och rosa - win win!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Absolut, testa! Och så är det så fiffigt att numer behöver man inte ta en hel låda för att få beställa ur beställningssortimentet. Man kan testa en flaska om man vill :-)

      Radera
    2. Skriver upp på inköpslistan med detsamma.

      Radera
    3. Nu har jag beställt! :-)

      Radera
    4. Kul! Du måste hojta sedan och säga om du tyckte om det, jag är nyfiken :-)

      Radera
    5. Lovar :-) Det kan dock dröja. Jag måste hitta någon att dela flaskan med. Kan inte pimpla i mig den på egen hand.

      Radera
    6. Den håller 2-3 dagar i kylen om du täcker över flasköppningen, så du behöver inte halsa hela på en gång! :)

      Radera