5 juli 2014

Svart och luden

Jag drömde inatt att jag bodde i en jättechic studiolägenhet nånstans tillsammans med en kompis. Vi hade köpt ett husdjur, en svart kräfta, för den var så himla gullig. Jag vet inte, men det kändes som en bra idé just då, och den var ju så söt när den kravlade omkring på golvet och så.

Det var skitmysigt ända tills det blev kväll och kräftan skulle lyftas in i sin bur, och vi båda plötsligt insåg att någon måste TA i den där superläskiga ludna varelsen med hur många ben som helst, skorpionstjärt (den kom från ingenstans) och ännu fler ben som sprattlade åt alla håll.

Skräcken alltså.
Jag försökte fösa in den i en plastbunke med en annan plastbunke, hela tiden livrädd för de där benen. Men jag hann aldrig se om jag lyckades, för jag vaknade och hade nog runt 120 i puls. Genomsvettig och totalt skräckslagen.
Det kan vara min läskigaste mardröm sedan jag drömde att Dracula jagade mig på motorcykel. Det tog ett tag att somna om, och sedan drömde jag att jag satt i famnen på en snubbe och skulle kolla hans tänder för att se om han var ohälsosamt stressad. Öhm, joråsåatt...

(ja, det är en hummer på bilden, men husdjuret såg ut typ så fast det var en kräfta och hur fan ska JAG kunna hålla koll på sånt, jag är ju allergisk mot skaldjur för sjutton!)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar