7 augusti 2014

Semester mitt i jobbet

Det blev fler promenader med vovven förra veckan, och han uppför sig nästan exemplariskt i kopplet! Mer än man kan säga om min vänstra häl... första gången den blev inflammerad var typ 2000, och inflammationen vaknar då och då, särskilt förstås om jag motionerar mer än vanligt.
Oh, the irony. Det enda som på lång sikt kan lindra skiten är motion och viktminskning, men motion gör att hälen gör så ont att det inte går att motionera som jag vill. Nåväl, man får ta myrsteg och dra ner på förhoppningarna lite.

Idag vinkade jag av familjen som dragit till huvudstaden några dagar. Jag. Är. Ensam. Hemma. I. Flera. Dagar. Fattar ni?? Det är tyst i huset. Ingen stökar. Jag behöver inte laga mat om jag inte vill. Jag kan leva på kokta ägg i en vecka om jag känner för det. Och jag har köpt rosévin. Det är som semester fast jag jobbar. Livet är härligt ;-)

Nisse chillar också rätt bra. Han ligger på Nanna, åttaåringarnas jättenalle som har gått i sommaride i soffan :-)




2 kommentarer:

  1. När jag blir "ensamma tanten" i mitt vanliga liv hemma i Sverige, så blir första kvällens meny typiskt nåt sånt här:
    - Halv special (korv med mos på göttebosska) med räksallad
    - Chips Dill&Gräslök eller OLW ostkrokar
    - En god mys-ost och ett glas rött
    - Smågodis kanske
    Sen har allt blandat sig och kör runt i magen, jag funderar vad det var som var så himlans gott egentligen, och vilka mängder det BORDE ha varit, och sen... äter jag som vanligt dagen efter! Eller... kör bara primitiv men god mat typ vita bönor i tomatsås till middag, mmmm! Haha!

    SvaraRadera