8 juni 2014

Kulmen på en lång vår, aka "snart tisdag!!"

"Snart är det tisdag", "Snart är det tisdag". Det är mitt mantra just nu, vid sidan av "Snart är det över". Imorrn ser jag och kollegan slutet på flera månaders arbete med att ordna en konferens för ca 115 gäster, inklusive gruvbesök, middag och underhållning. Fint folk kommer på besök också; en minister, en landshövding, två kommunalråd osv... vi ska dessutom moderera konferensen under förmiddagen.
Imorrn kväll vid 22-tiden vet vi om vi lyckades ro det i land utan några apokalyptiska katastrofer eller om man behöver ligga i fosterställning ett par dagar för att återhämta sig. Håll tummarna!

Gårdagen höll däremot på att  bli apokalyptisk pga preteen-utbrott. Jag var på dåligt humör hela dagen och behövde avreagera mig på något, så det slutade med att jag tog hunden som gisslan och våldsklippte honom igår kväll... Jag såg just att det ser ut som att det är Stevie Wonder som hållt i saxen, men det får duga. Det hjälpte litegrann i alla fall.

Sedan föreslog jag för maken att vi skulle fly huset och göra nåt ovuxet, som att åka till närmsta mack och köpa nåt onyttigt (kommentera INTE, låt mig få känna att det faktiskt hade varit en krejsi sak att göra!) eller vad som helst som kunde liknas vid en protest eftersom hela jag var en levande protest just då.
Han var helt på, så vi lämnade kidsen hemma och drog iväg. Mot äventyret!! Yeah!

En timme senare kom vi hem, då hade vi storhandlat på Ica och jag hade köpt en sallad att äta. Ska man sätta in det där på protestskalan så skrattar skalan ihjäl sig och kissar i byxorna.
Så. Jävla. Fail.
Men nu har vi i alla fall mat i kylen. Och salladen var god. Min protest sträckte sig så långt som att jag åt alldeles för mycket och började må illa. Vilken rebell jag är!

Jag tänker i alla fall ha snygga naglar imorrn.



2 kommentarer:

  1. Håller tummarna och tror det här med fosterställning ej kommer att vara nödvändigt!

    SvaraRadera
  2. Inte alla som pustar och stånkar och flyttar en hel stad, gneta på!!! Skönt att få pusta på tisdag, nu är det ju redan måndag! Du fixar det!

    SvaraRadera