13 april 2014

Solig söndag

Först skottade jag lite snö, ni vet sådär då man kan ställa fram grillen. Och titta vad jag nästan skövlade!


Under nån decimeter sockersnö visade det sig att påskliljorna är på väg upp. Och nästa vecka är det påsk. Det är ju nästan som att det är genomtänkt! ;-)

Sedan spettade jag lite is på vår garageuppfart, aka "isbanan". Nästa vår överväger jag att ta betalt och så får grannungarna åka skridskor på den. 


Och eftersom det är sjukt tråkigt att spetta is så lekte jag istället "växthuseffekt i Antarktis" och såg hur glaciärerna kalvade för fullt i solskenet.
Det blev inte särskilt mycket roligare ändå , men det börjar i alla fall bli vår på gården :-)

2 kommentarer:

  1. Oj oj, ni har snö kvar där än men du bor ju också lite norrut.
    I södra Finland har det varit grått och regn i dag. Nu skulle nog våren få komma på allvar med sol OCH värme!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är gott om snö kvar här. Jag ska lägga upp en bild på hur det såg ut på baksidan av vårt hus i morse... det är länge kvar innan all snö är borta. Men jag håller tummarna för sol och värme för oss båda! :)

      Radera