12 april 2014

Checkade ut för lite skönhetssömn

Jag har jobbat 8 timmar extra den här veckan, bl.a. två kvällar då vi hade informationsmöte för allmänheten om vad som händer i stadsomvandlingen. De var inte sådär vansinnigt välbesökta, men vi bjöd i alla fall in och man kan ju inte tvinga folk att bry sig.

I alla fall, igår var det super-Svensson-fredagsmys med tacos, filmkväll och chips&dip. Och med film-"kväll" menar jag det de flesta kanske benämner "eftermiddag" för filmen var slut strax efter 19 och en halvtimme senare satt den här ärtiga mamman där i soffan och höll på att glida in i drömmarnas värld.
Jag kämpade lite till, men eftersom resten av familjen var nördar (fotboll, Minecraft osv) så gick jag helt enkelt i säng vid halv nio-tiden, sedan sov jag nästan tio timmar! Uppenbarligen välbehövligt.

Men så var det ju de där drömmarna dårå... igen... i natt har jag slagit ihjäl zombies, bl.a. en lurig jäkel som hade slitit av någons ansikte och hår och lagt framför sitt eget så att man inte skulle se att en zombie lurade där. Så efter att jag slagit ihjäl det första fejset (med spade) kom den verkliga zombien fram och då fick jag plötsligt samvetskval (?!), och även krampkänningar i armarna. Tung spade. Jag tror att jag i alla fall lyckades slå ihjäl den, sedan vaknade jag.

Dagens shoppingtips dårå, helt på ämnet: En zombiestaty att ställa i trädgården. Storlek enligt fullskalig vuxen zombie med BMI 22. Öhm... nämen det står faktiskt så i beskrivningen. Den skulle onekligen vara skitkul att skrämma barn med...



3 kommentarer:

  1. Du får tänka att det är bättre med zombies i drömmarna bara, än i verkligheten? Men duuuu, istället för i trädgården, kanske du skulle köpa statyn och installera ett experiment på botten av den legendariska frysboxen?
    Jaaa!!! Du blir min idol för alltid!!!
    (Hur gammal jag är? 43, hurså...)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, det vore ju episkt att skrämma ihjäl sig själv när man glömt bort att den är där! :-)

      Radera
  2. Oh - jag skulle dö om jag såg en sån staty i trädgården! Först av lite skräck, sen av förtjusning :)

    SvaraRadera