7 april 2014

Kära dagbok...

...idag tyckte Nisse (aka "hundjäveln") att det var en bra idé att äta upp en bit av en jacka. Det var lite otippat eftersom han aldrig har försökt tugga på kläder förut. 

Eller som dottern sa: "Jag fattar ingenting, jag tog ju just av mig jackan och skulle hänga upp den, jag märkte inte något alls! Jag blev så grymt förvånad när jag såg det!"
(här bör man iofs veta att tidsuppfattningen hos en åttaåring inte är något att lita på, och "tog just av mig" kan absolut betyda "när jag kom hem för en halvtimme sedan...")


Och alldeles precis när allas förvåning hunnit lägga sig så spydde han upp den där biten av jackan. Och lite annat. Mysigt.

Igår såg jag förresten på det där programmet om en akutmottagning i London. Där var det en gammal vietnamesisk kvinna som var jättesjuk med inre blödningar och så. Hennes barnbarn var med henne på sjukhuset och berättade för kameran om hennes liv och hur hon sagt att det enda hon saknade från sitt hemland var att äta hundkött.

I slutet av programmet fick man veta att hon hade dött tre veckor senare. Det var synd, för annars hade jag nog försökt hitta hennes adress för att kunna skicka en liten present...på ca 20 kg.

Men annars är det bra. Måndagen är ju snart slut.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar