5 april 2014

Dagen i bilder


Jag började morgonen med det supergoda Chilli Mango-teet från Whittard, och så morgonens knäpillerdos förstås. Jag är så förbannat less på att ta mediciner varje dag, dessutom är ju Pronaxen rätt elakt mot magen, så nu räcker det att ta fram tabletterna för att jag ska börja må illa. Men det är bara att hålla ut en vecka till och hoppas att inflammationen är borta sedan.


Efter frukosten tog jag tjuren vid hornen och färgade håret. Nyans 4.3 - guldbrun. Jag och maken hade en diskussion om detta igår. Han sa typ: "Jag förstår inte varför du färgar håret, du har ju så fin färg själv?" och jag sa typ: "Ah ja, gråbrunblek", och han typ "Nämen sådär brunblond" och jag typ "ja, gråbrunblek".
Och så var det samtalsämnet uttömt.


Med håret inbakat i en handduk var det sedan TV-paus, och vad passar bättre än "Extreme couponing"? Faatima hade över 3000 varor i sina vagnar (därav 1200 paket frukostflingor) och lyckades paja två kassaapparater innan det gick att slutföra köpet. Kvalitets-TV! :-)


Sedan var det dags att göra en arkeologisk utgrävning i frysboxen för att hitta något att laga till lunch. Det slutade med att maken och ungarna käkade burkravioli medan jag rostade en macka. Men jag tänker att det är bra att frysboxen får lite uppmärksamhet ibland!


Nyfärgat hår och mascara på plats. Jorå, tanten skulle ut ur huset och få frisk luft...


...för åttaåringarna skulle hem till en klasskompis och leka.


Men eftersom jag inte är så mycket för att leka (med barn i alla fall) åkte jag till bowlinghallen för att heja på mitt lag som spelade säsongens sista match. Jag och mitt trasig knä fick sitta på läktaren och vara hejaklack, och det verkade vara effektivt, för VI VANN!!! :-D Och titta vilka fina påskfjädrar de hade i håret, mina fina lagkamrater!


Efter matchen var det dags att fundera på middagen. Pepparsås är ju aldrig fel, så jag hällde ett gäng peppar i morteln och började vålda...


...och efter lite loooove and attention (och konjak och lite annat) blev det till slut en helt makalös sås som avnjöts tillsammans med stekt kycklinglårfilé och klyftpotatis. Matporr, det är allt jag har att säga om saken.


Och efter en sån måltid måste man ha efterrätt, så det blev "glaffe". Eller "affogato" som det egentligen heter. En klassisk affogato är en kula vaniljglass toppad med en espresso, men eftersom det är lite svårt att definiera storleken på en kula och jag inte hade nån espresso så blev det istället lagom mycket glass toppat med lagom mycket starkt kaffe.

Under resten av kvällen planerar jag att sitta i soffan eller sängen och jäsa, glad och nöjd efter matchvinst och god mat. Vad gör ni andra idag?

2 kommentarer:

  1. "Jag heter Fatima och är kupongberoende"? Ja, jisses.
    Mer impad av din utgrävning av frysboxen, ibland är det ju nästan så att man tror att man ska hitta nåt utdöd/bortglömd växt- eller djurart...

    SvaraRadera
  2. Det fanns saker på botten som jag inte minns vad de är... :-P

    SvaraRadera