6 augusti 2012

Sommarlovet som tog slut

Ledighetsvecka 6 av 8 är nu officiellt inledd. Med snorig näsa, rakbladshosta och en bättre hälft som börjat jobba idag. Och plötsligt känns det som att sommarlovet är slut, trots att det är tre veckor kvar.
Över en natt blev världen höstigare och tankarna på matlådor och barnkläder och hundrastningar smyger sig på.
Och förstås allt det där som man booorde ha gjort under ledigheten men som inte har blivit gjort för att man har gjort annat som man kanske INTE hade behövt göra men som man ändå valde för att det var det man ville göra fast man borde ha gjort det andra och nu får man istället bli lite stressad över att det inte är gjort och så blir det gjort i sista sekunden typ dagen innan man ska börja jobba. Pust.

Det krävdes nästan 5 veckors ledighet för mig att känna mig såpass utvilad att jag inte behöver sova ett par timmar mitt på dagen för att orka vara uppe till midnatt. Och det är inte så att jag har stigit upp kl 6 på morgnarna eller så. Jag har oftast sovit till nångång runt 9, men har ändå behövt sova på dagen för att inte dö av trötthet.
De sista ledighetsveckorna får gå åt till att lägga energi på lager inför hösten, jag tror det kommer att behövas :-)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar