16 augusti 2012

Snart bara en vecka kvar

Den envisa förkylningen ger sig inte. Jag hostar och hostar och hostar och hostar... och tappar rösten ungefär varannan dag. Det är jobbigt att känna sig sjuk och orkeslös.

Det har i alla fall varit aktiva dagar den här veckan, med bad, geocaching och ett besök hos ortoptisten i Gällivare. Lisa skelade när hon var bebis, så vi har gått på kontroller regelbundet sedan dess. Nu måste vi åka till Gällivare för dessa kontroller. Gällivare... 12 mil bort. Och den här gången tog kontrollen hela fem minuter. Så halva den dag då Kiruna var varmast i landet, tillbringade jag och ett par kids i bilen. Hurra. Not.

Jag och Helena drog iväg på gecachingtur i måndags. Målet var att logga eller åtminstone reka en cache på en något otillgänglig (läs: blöt) plats. Efter lite promenad där vi förmodligen gav lokalbefolkningen ett gott skratt eller två genom att förvirrat irra genom gräs och snubbla på indianskallar, konstaterade vi att vi hade behövt bättre utrustning för att ta oss till cachen. Så vi loggade fyra andra istället, lite här och lite där, bl.a. en på den här bron :-)


Snart bara en vecka kvar av ledigheten. Det känns bitterljuvt, i brist på bättre ord. Jag saknar att vara bland folk, "mitt i smeten". Å andra sidan hade jag kunnat vänja mig vid att vara i totalt lugn också.

Nu vaknar resten av huset... spridda hostningar hörs från olika rum. Dags att starta dagen :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar