4 augusti 2012

Att må bra igen

Så var värken över för den här gången. Och det är helg.
Idag har jag sågat ner ett sjukt träd i vår trädgård, tappat telefonen på stortån (aj!), koppeltränat med Nisse och köpt glass med småttorna. Jag hade skavsår i öronen efter glasspromenaden, det är makalöst var sexåringar kan tjattra om allt och inget, hela tiden. :-)

Koppelträningen gick rätt okej. Nisse är en bråttomtyp, han vill se allt hela tiden och drar därför som en TOK i kopplet.
Jag har inte brytt mig om att koppelträna honom särskilt mycket tidigare, det har känts viktigare att lära honom att vara lös på bakgården så att han lär sig ha koll på tomtgränserna. Men nu börjar han bli stor och stark, vilket gör koppelpromenader lite... besvärliga. Så idag envisades jag med att tvärstanna så fort han började dra.
Efter sisådär 20 tvärstopp började han förstå att det där hängde ihop med något han gjorde, så det finns hopp :-)

Nisse

Mellan dagens alla påhitt har jag även hunnit med några diskussioner på Familjeliv, mot bättre vetande. Forumet där var bättre för några år sedan, nu är det sjukt mycket trolltrådar och knasigheter, så det är svårt att hitta vettiga diskussioner att hoppa in i. 

Och när jag loggade in på mejlen idag hade jag fått mejl från Ingela, en total främling som ramlat in på bloggen, läst om min värk och ville ge lite tips och förslag. Det är sånt som gör att jag älskar Internet, bloggar och sociala medier. Att man när som helst kan stöta på en främling som man lär sig något av, eller som man får en puff i rätt riktning av. Människor som man aldrig skulle ha mött annars.


1 kommentar:

  1. Sexåringar borde komma med en avstängningsknapp. Ja, femåringar också. De är ju inte tysta en sekund utan bubblar konstant. Här hemma är det mycket "Varför..." och "Mamma, vet du vad..."

    Angående Familjeliv. Det känns som om forumet förvandlats till rena rama dårhuset den hör sommaren.

    SvaraRadera