21 augusti 2012

En sån där dag

Ni vet såna där dagar som man känner att man lika gärna hade kunnat hoppa över? En sån dag är det idag. Fel från början till slut...

Jag vaknade och kände mig stressad. Jag hade kvar känslan från en av nattens drömmar, jag tror den handlade om klädtvätt och tvättberg och sånt som aldrig tar slut, aldrig blir färdigt. Sedan fortsatte det med att trötta, förkylda och griniga barn bråkade med varandra om exakt ALLT. Innan klockan var 10 hade jag fått ett frispel och alla var förpassade till sina rum för att städa.

Efter lite time-out var alla rätt glada igen, men efter lunch började tjafset om. Och jag skojar inte, ALLT har blivit tjafs idag. Vem som har sagt vad, vem som sa något fel, vem som hämtat laddaren till datorn flest gånger (jag tror vinnaren hade hämtat den tiotusenmiljarderniohundratjugo gånger, enligt egen utsago).

Och just det... laddaren till makens MacBook Pro gick sönder mitt i allt detta.
För "någon" (signalement: <140 cm, det finns tre huvudmisstänkta) hade gjort något med den så att en av pinnarna i stickproppen var helt sned (det var inte första gången), och när jag försiktigt försökte räta ut den så det skulle gå att sätta in den i uttaget, så gick den av. ÅTTAHUNDRA SPÄNN kostar en laddare. Åttahundra jävligt onödiga kronor.

Sådär fortsatte det. Tills nu på kvällen när det blev total soppatorsk för mig.
Drygt två veckors envis förkylning (som fortfarande är långtifrån över) har sugit all energi ur mig, så det finns ingen psykisk motståndskraft heller, och allt tjafs under dagen kombinerat med en sprängande huvudvärk gjorde att det tog tvärstopp. Så några fulböl och ett glas vin senare sitter jag i sängen och skriver det här och ska snart sova, inte särskilt nöjd med eller stolt över den här dagen... så blir det ibland.

Men i morgon är en annan dag...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar