25 augusti 2012

Åsså blev det helt svart

Bloggen fick en ansiktslyftning idag. Eller well, lyftning och lyftning, den bedömningen får väl var och en göra utifrån hur ont de har av att behöva se mitt plyte i headern. Jag tycker i alla fall att det blev bra, och i brist på vettigt innehåll får man väl satsa lite på ytan, tänkte jag ;-)

På tal om yta så var jag på stan idag. Man ska kanske inte shoppa när man är på pissdåligt humör, men det var några saker jag verkligen behövde köpa, så det var bara att ta sig iväg.
Nu hittade jag förstås inte de saker jag skulle ha, istället utlöste jag larmet inte mindre än två gånger när jag gick ut från H&M. När det pep första gången stod jag snällt kvar och väntade på en personal. När hon kom testade jag igen, och pep igen.
Som tur var, var jag på alldeles för dåligt humör för att tycka det var pinsamt, istället blev jag nästan sur på tjejen som inte ens ville titta i min väska utan bara sa "det blir sådär ibland, den kan reagera på nån metall, det är bara att gå". Jag kände mig som en supertant när jag tänkte att vaFAN, jag kan ju ha massor av saker i väskan, men ÅKEEEEEJ jag GÅR väl då.

I ren förvirring snubblade jag sedan in på Kicks, där detta stod fint skyltat


Och då tänkte jag, vilken tur att det inte bara står "bodyscrub" eller nåt sånt på förpackningen, tur att de döpt prylarna till FatGirlSlim så att man verkligen förstår att de är till för att feta brudar ska kunna bli smala. För hade det bara stått bodyscrub så hade ju jättemånga tjockisar kunnat gå miste om en chans att bli smala och därmed snygga.
Jag ser fram emot herrprodukterna "ChubbyHubbySlim". Eller nä just det, såna grejer görs ju alltid bara för tjejer. Grr.

Dagens lärdom: När du är arg, gå då ej i affär. Stanna istället hemma om du tänker vara tvär.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar