30 augusti 2012

Mjukstart är för mesar

Jag hoppades på nedvarvning innan semestern, det slutade med fullt ös ända in i kaklet och dessutom lite fortsatt jobb en bit in på semestern. Nu hoppades jag på en mjukstart första veckan efter semestern, efter tre arbetsdagar räknar jag till fyra möten och en halvdag utbildning. Så mycket för mjukstart. :-P
Men förabarn-logistiken har i alla fall funkat riktigt bra. Sexåringarna har redan velat gå helt själva till skolan en gång och i eftermiddag ska åttaåringen hämta dem från fritids. De är stora tjejer nu :-)

I går morse pajade blandaren i köket. Nu i efterhand hade jag velat se en film på det eftersom det förmodligen såg rätt humoristiskt ut. I stunden var det dock mest förvirring och ljudliga svordomar.

Jag skulle skölja av frukosttallrikar när kranen, själva pipen alltså, liksom bara ploppade upp och ramlade av, och lämnade efter sig en fontän av vatten ur själva blandarkroppen. Det blev hysteriskt blött, men okej, diskbänken blev ju tvättad i alla fall.

På lunchen åkte jag hem och felsökte lite, för Byggare Bob i mig vill veta vad som har gått fel när sånt där händer.
Efter ett tag ringde jag tillverkaren (Tapwell) för att fråga om de tror det går att laga, eller om det är kört, och några minuter senare la jag på med ett STORT leende efter att ha fått helt suverän service. Och nu väntar jag på ett brev med en skruv och ett antal packningar som förhoppningsvis löser problemet med den ploppande kranen. Tänk att så enkla saker som hur man bemöter någon, kan göra så stor skillnad. Underbart :-)

Nu väntar i alla fall ytterligare en dag med möten, fix & trix. Att göra-listan växer sig långsamt längre, men trots rivstarten har jag redan hunnit med att bocka av några punkter. I det stora hela känns det bra att vara tillbaka på jobbet, men det känns som att jag redan har jobbat en MÅNAD, så det blir skönt med helg snart...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar