29 februari 2012

Neverending story

Igår fick jag hosta. Sån där som gör ont långt ner i bröstet så man får tårar i ögonen och vill slåss. Och ont i halsen.
Det kom från ingenstans, nu har jag ju faktiskt varit FRISK sedan jag käkade penicillin mot öroninflammationen för ett par veckor sedan.
Jag hann sura lite över att råka ut för ännu en förkylning, sedan började jag säcka ihop rejält. Trött, frossa o.s.v, och jorå... feber.
Jag tog mig i alla fall iväg till fackårsmötet och lämnade över alla handlingar som jag skulle ha med mig. Sedan åkte jag hem, bäddade ner mig och så gick hela kvällen åt till att ligga under ett täcke och frysa innan jag slocknade.

Nu har jag svettats floder under natten och när jag vaknade var febern borta. Så nu ligger jag med datorn i sängen och funderar på om det är smart att gå till jobbet idag eller inte?


dag 52 - #blogg100

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar