6 februari 2012

Massaker

Jag var på massage idag. Min största oro innan har varit att komma till en massör som inte tar i ordentligt, det visade sig vara en helt ogrundad oro i det här fallet, för åtta timmar senare känns det fortfarande som att jag har fått stryk och jag är inte säker på att jag kommer kunna sova på rygg i natt *S*
Jag gick dit för att jag är spänd i axlar och nacke, men det visade sig att de allra ondaste punkterna satt i ländryggen, halsen och bröstmusklerna. Who knew?

Att vara massör passar nog för övrigt rätt bra om man är lite sadistiskt lagd... min massör skrattade lite när hon konstaterade att det inte bara var som att jag fick stryk, utan att jag dessutom betalade för det :-)
Eller som jag sa till maken efteråt när jag försökte hitta något att jämföra med för att förklara hur inihelvete ont det hade gjort: "Du vet Jesus... när han hade på sig törnekronan och var helt blodig och bar det där korset och de piskade honom? Det var mesigt..." -)

Och med det lämnar jag Jesusjämförelserna för evigt (hoppas jag), för det där lät lite för religiöst...
Kvällen har i alla fall ägnats åt att sätta upp hyllorna som jag köpte på IKEA igår, till sjuåringen. Hon blev superglad och tyckte att hon aldrig någonsin har sett ett finare rum i hela sitt liv :-)

dag 29 - #blogg100

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar