5 februari 2012

Det där med att....

... vakna kl 6 en söndagmorgon när man är på hotell helt själv, utan några "måste" eller "borde", det är väl det slutgiltiga beviset på att sovmorgon inte är min grej *S*
Eller jo, för sovmorgon för mig är när jag får vakna av mig själv, utan väckarklocka eller barn som rycker i täcket. Sedan kan det vara kl 6 hemma eller kl 6 på hotell, det spelar inte så stor roll :-)
(fast vi kan ju låta bli att prata om att jag var supernöjd över att ha sovit ända till sju (!), innan jag insåg att telefonhelvetet hade ställt om sig till finsk tid, så klockan var bara sex trots allt)

Spa igår var förresten en riktigt najs upplevelse. Vi var där i ungefär tre timmar och avverkade olika saunas, bubbelpool, upplevelseduschar och så en stund i utomhuspoolen på taket, vilket var rätt häftigt med tanke på att det var 35 grader kallt i luften.
Vi gick genom ett program med fotbad, handinpackning, kroppsskrubb och ansiktsmask och var lena som babyrumpor efteråt. Jag kan absolut tänka mig att spa:a här fler gånger.

Idag väntar frukost, lite mer chill time och sedan lite shopping. When in Haparanda kan man väl antagligen inte undvika att gå på IKEA.

dag 28 - #blogg100

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar