4 november 2014

På kurs med Kurt

När man bor i en avkrok och ska till en annan så tar det en stund att resa...men lite flyg och tåg senare är jag i alla fall nu i Karlstad för ett par dagars kurs.
Det var sjukt jobbigt att åka hemifrån och släppa kontrollen över allt som händer med dottern, men väldigt nyttigt och välgörande. Och det gick dessutom jättebra därhemma idag, såklart, så nu är jag lugn igen.



Karlstad har bjudit på mulet och regn idag, men på eftermiddagen fick vi pyttelite solsken. Jag är trött och sliten, har varit uppe sedan 4 i morse, men snart är det middag och sedan kväll.

Karlstadfolk ser förresten ut som Kirunafolk, det var en intressant observation under dagen. Jag har tyckt mig se bekanta ansikten överallt, det har jag inte varit med om i någon annan stad.


6 kommentarer:

  1. Du kanske har varit så effektiv på jobbet att du inte bara flyttar din stad, du kanske har flyttat befolkningen också redan?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jaa... alltså jag tänkte att.... Karlstad verkar ju trevligt och man har ju hört att de värmländska skogarna är stora, så vi borde ju få plats? :-P

      Radera
  2. Fråga mig om att släppa taget... Sjukt svårt! Skönt att det gick bra <3

    SvaraRadera
  3. Haha:
    http://www.svd.se/kultur/berglins-svep-2014_3464076.svd?sidan=18

    SvaraRadera