8 november 2014

Hemma igen!

Jag sladdade in här hemma vid 23-tiden på torsdag kväll, återigen en av nackdelarna med att bo i en avkrok... och igår var jag i skolan med dottern. Det är helt otroligt vad mycket bättre hon mår nu! Hon protesterade visserligen lite, men vi tog oss till skolan i tid och hon var med på alla lektioner hela förmiddagen trots att hon hade huvudvärk.
"Jaha, är nästa lektion bara en timme? Jamen det orkar jag!"

Viljan är tillbaka, lusten att vara i skolan. Fattar ni vilken lättnad det är? Och fastän det är långtifrån över så är det en seger. Det kommer att komma jobbiga bakslag och det kommer dröja länge innan allt är som vanligt igen. Om det nånsin blir "som vanligt" igen, det vet man förstås inte.

Men just NU är det i alla fall så mycket bättre, och jag är SÅ trött! Igår somnade jag sittande vid datorn på eftermiddagen, var tvungen att lägga mig en stund och sov två timmar. Jahaja, då blir det lite svårt att somna på kvällen, tänkte jag. Tills jag somnade vid 21.30-tiden, haha.

Jag antar att det är en konsekvens av all stress, nu går det bättre och då reagerar kroppen. Det känns som att jag hade kunnat sova en vecka och bara vakna nångång ibland för att ta en huvudvärkstablett.

Jag har sällan uppskattat helg så mycket som jag gör nu.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar