29 november 2013

På den åttonde dagen...

Jag vet inte om jag blir så mycket friskare, jag råkade just hosta så att lungorna trillade ut på golvet. Sjukt tröttsamt, jag orkar ju inte skura golvet när jag mår så här!

Visakortet och bankdosan ligger bredvid mig i sängen och ber om nåd. "Snälla, låt oss vila lite!!"
Fördelen med att vara hemma från jobbet och inte orka göra så mycket mer än att sitta/ligga i sängen är ju att man har massor av tid att nätshoppa julklappar och annat.

Just idag har betoningen legat på "annat", som t.ex. en torktumlare (oerhört oglamoröst men ack så praktiskt), men tidigare i veckan har jag faktiskt blivit klar med alla julklappar utom en, och det är inte ens december!

Barnen är också sjuka, jag tackar alla högre makter för att de sköter sig själva större delen av dagarna. Jag behöver bara släpa mig upp för att fixa lite käk till dem ibland.
Det är också en fördel med att vara huvudsakligen sängbunden; man slipper se att "sköter sig själva" innebär "förvandlar huset till en kopia av valfri sönderbombad stad i mellanöstern".

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar