5 juni 2012

Stresshantering

Jag fick ett plötsligt bråttom-uppdrag igår. Det är märkligt vad många saker som är bråttom här i världen.
Nåväl, det här bråttomuppdraget skulle helst vara färdigt idag. Vilket kändes nästan helt överkomligt tills jag kom på att det är halvdag idag, att jag skulle till tandis med en av huliganerna på morgonen och att jag sedan hade ett möte också...

Hur som helst, för att göra en lång historia kort så BLEV jag klar i rätt tid och med bra resultat, men med onödigt hög stressnivå, vilket visade sig i natt...

Jag och en kollega ska iväg på kurs några dagar nästa vecka, och halv tre i natt vaknade jag och fick plötsligt för mig att jag (som bokade resan) kanske bara hade bokat MIN resa och glömt bort hennes.
Hur jag än försökte i tröttdimman så kunde jag inte övertyga mig själv om att jag HADE bokat även hennes resa, så det slutade med att jag loggade in på jobbmejlen med telefonen och letade fram bokningsbekräftelsen. Klockan tre på natten.

Naturligtvis var bokningen helt okej, men jag ville (och vill fortfarande) bitchslappa mig själv för att jag lät mig bygga upp sån stress över jobbgrejs. För jag har KUL på mitt jobb och ingen dör om jag inte hinner göra allt på en gång hela tiden.

Skärpning alltså. Ffs.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar