8 juni 2012

Dagen efter platsen Anarki

Jag mejlade de inblandade rektorerna i morse för att fråga hur de tänkte kring det där med att en präst pratat om Jesus som viskar i örat, och berättat att demokrati betyder att alla måste vara precis likadana. Jag skrev också att jag inte tycker det där är okej på en skolavslutning och att jag ville veta lite hur de hade resonerat i frågan.

Jag gissar att jag kanske inte var den enda förälder som hört av sig, för svaret jag fick kändes som att det var skrivet till fler. Hur som helst så beklagade rektorerna det som hade hänt, och konstaterade att de naturligtvis borde ha pratat med prästen innan för att få veta vad hon hade tänkt säga, men att de inte hade gjort det och att det var fel av dem.
Vidare stod det att "vår" skolas avslutningar inte kommer att hållas i kyrkan i framtiden, för framöver kommer det finnas lokaler som är stora nog att rymma allihopa (vilket det inte funnits tidigare). Och så avslutades svaret med att man återigen beklagade det som skedde.

Pluspoäng för snabbt svar, och jag antar att det blev en intressant lärdom för skolan. Det har i alla fall varit dagens samtalsämne i min omgivning *S*

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar