2 juni 2012

Hänt i veckan

För några veckor sedan blev jag och ett par kollegor intervjuade av tidningen Vision som kontaktat oss för att de ville göra ett reportage om stadsomvandlingen och att några av Visions medlemmar jobbar med den.
I veckan kom tidningen i brevlådan, och efter den obligatoriska "herregud, det är faktiskt så där jag ser ut..."-panikkänslan så gick det att konstatera att reportaget faktiskt blev helt okej.


Sedan tog maj slut, och juni gjorde storslagen entré. Jag vaknade på morgonen och skulle som vanligt dra upp rullgardinen och släppa ut valpen genom balkongdörren.
Som Kirunabo är man ju beredd på det mesta i väderväg och det är sällan jag ryggar tillbaka, men den här gången reagerade jag som folk brukar göra på film.

Jag drog undan rullgardinen och skulle öppna balkongdörren, såg att hela världen var vit, och släppte ner rullgardinen igen. Som om det vita skulle försvinna bara jag inte såg det.
Sedan drog jag försiktigt undan den igen, för det var ju inte möjligt. Väl? Men jorå...


Snö i juni är inget man inte varit med om förut, men det förstör ju statistiken. Kirunabor gillar att prata om antalet snöfria månader per år. Ibland har vi tre helt snöfria månader (juni, juli, augusti), vissa år har det kommit snö både i juni och augusti. Och i år blev juni alltså inte snöfritt. Prutt.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar