16 maj 2012

Men det är ju i alla fall myggfritt

Det har smält bort massor av snö de senaste dagarna, men ligger fortfarande kvar myycket på vår baksida. Väderprognoserna säger att det ska regna massor under helgen, och jag säger HURRA!
Jag gillar regn, särskilt när det har potential att ta bort snö :-)

Meanwhile så pratar vi förstås en del om den kommande hundvalpen här i huset. Mitt nya nickname skola vara "realisto", efter att jag typ hundra gånger sagt till ungarna att det kommer vara skitjobbigt och skittråkigt ibland, och att de kommer vara sura på hunden när den käkat upp deras grejer eller när de måste gå ut med den och det regnar eller snöar eller de bara vill göra något annat.

Jag tror att jag också KAN ha råkat nämna att det förmodligen kommer vara ruskigt mysigt med en valp, men jag tänker lite sådär att det är bra att de är realistiskt förberedda på att det tamejfan inte kommer vara hallonpaj varje dag. Bara kanske varannan :-)

Och inget gör en realist-mamma så stolt som när åttaåringen säger: "Mamma… jag tror att det kanske kommer bli så att först i början kommer vi tycka att det är jättejättkul med hund, men sedan efter ett tag så kommer vi bli lite less".
Jag har närt kloka barn vid min barm ;-)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar