3 april 2015

Stiiilla pååååsk, heeeeliga påsk

Svärmor kom förbi med en påskbukett igår när jag satt ute på trappan i det gassande solskenet. Sedan åkte hon förbi och lämnade en likadan bukett till mina föräldrar, visst var det gulligt gjort? När svärmor fyllde 70 häromsistens så fick hon blommor av mina föräldrar men också av mina systrar, och när svärfar tar med sig ungarna för att käka hamburgare nånstans så brukar han ta med mina två systerdöttrar också. Jag måste säga att jag har en rätt skön (och stor) familj :-)

Jag är för övrigt kass på att sola, har cirka noll tålamod att sitta still och göra precis ingenting. Sätter jag hörlurar i öronen och lyssnar på nån podcast så går det mycket bättre, men då somnar jag efter en stund istället, och vis av erfarenhet kan jag meddela att det inte är någon höjdare att somna i norrländsk vårsol, ty då ser man ut som att man är hedersgäst på fatet mitt på bordet på kräftskivan...

Maken har just landat i Stockholm, matchtröjan är givetvis nerpackad inför Hammarbys seriepremiär på Tele2 Arena imorrn. Så fort magsjuke-sjuklingen har avverkat sina 48 timmars karantän sticker hon och tvillingsyrran iväg till fjällen med svärmor, och kvar blir jag, 11-åringen och hunden.
Eller som vi säger: FREEEDOOOOM! ;-)

Idag har vi i alla fall roat oss med att häcka i soffan och spela Finns i sjön. Och resten av eftermiddagen ska jag ägna åt att se de två sista avsnitten av Buffy - vampyrdödaren som jag har plöjt igenom de senaste månaderna. Och kanske översätta lite också.
Påsklugnet verkar ha infunnit sig, det känns otroligt skönt :-)




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar