5 april 2015

Dagens projekt

Häromvällen satt jag i köket när jag kände att någon stirrade på mig. Det var Nisse som satt i hallen och blängde. Jag tror han kände sig lite förbisedd eftersom magsjukebarnet i soffan hade fått mer uppmärksamhet än han under ett par dagar...


Det är inte ofta man får honom på bild sådär lugnt och stilla, vilket man ju borde fira. Istället kunde jag bara tänka på att hundskrället verkligen behöver klippas. Och borstas. Och badas...

Idag tog jag tag i klipprojektet. Han är inte jätteförtjust i det, tidvis beter han sig som att jag amputerar kroppsdelar när jag klipper av hår. Men det gick oväntat enkelt, jag vet inte om han bara var nöjd över att vara väldigt nära mig :)


Jag kan inte låta bli att tänka på Törnfåglarna varenda gång jag klipper den här hunden... ni vet, när de klipper får på Drogheda. Det hade onekligen varit himla praktiskt att ha en sån klippmaskin och totalskövla Nisses päls ibland. Nåväl, här har lockarna börjat falla och det är mitt blekfeta smalben som syns till höger.


Och så här söt blir han när han är kortklippt. Han ser ut som ett lamm, det är inte på något vis en rasenlig klippning, uppfödaren skulle troligen dö av förfäran om hon såg det (så HÄR ska de se ut om man är petig), men herregud så praktiskt det är.

(och nu kan jag känna mig superduktig resten av dagen)

1 kommentar: