16 mars 2015

Lite skinka kanske?

Vi ordnade 70-årsfest för svärmor i lördags, med italienskinspirerad buffé och hela köret. Det var några hektiska dagar innan, och lördagen var otroligt hektisk men väldigt rolig. Och festen blev en succé.
Som pièce de resistance på buffébordet ställde vi ett "grisben" (som mina barn kallar det), en hel serranoskinka i ställning, och nu efteråt står den i vårt kök så att jag kan ställa mig och karva i den ibland och hetsäta lite skinka :-)


Dagen till ära var jag även chaffis, så jag drack ingen alkohol. Ändå var jag troligen den som mådde sämst igår, jag vaknade med migrän och insåg att jag just hade drömt att jag stod på toa och funderade på om jag skulle sätta fingrarna i halsen för att jag mådde så illa.
Det var ju inte helt oväntat efter den hektiska veckan, men skit vad helgen blev kort. Dessutom var det helt ljuvligt vårväder igår, och det enda jag kunde göra var att ligga i ett mörkt rum och tycka synd om mig själv.
Och det har inte släppt helt ännu, jag kände mig som en vampyr när jag kom ut i solskenet i morse och det kändes som att hela huvudet skulle explodera...

Nåväl, this too shall pass... med Ipren och mycket kaffe tar jag mig nog genom denna måndag också.

Här är förresten recept på några av grejerna vi hade på buffén
Sötstark bufféfilé
Indiska laxspett
Kallskuren kycklingfilé med citron, timjan och vitlök
Italiensk pastasallad med tomatpesto och soltorkade tomater
Minipajer med spenat, pinjenötter och parmesan
Färskost med sweet chili


2 kommentarer:

  1. Att hetsäta seranoskinka låter som en trevlig sysselsättning. Närapå en hobby. Migrän däremot... inte lika kul.

    SvaraRadera
  2. Ser jättegott ut, allting! Jag läste också lite recept hos Kryddburken förut, men har glömt bort henne. Tack för tips!

    SvaraRadera