18 oktober 2011

Road rage

Nämen alltså... du som körde före mig halva vägen till jobbet idag.
Jag fattar att du kanske hade haft en jobbig morgon och så. Det är säkert sjukt jobbigt att lasta in 50.000 ägg i bilen, för jag antar att det måste ha varit det du hade i lasten med tanke på att du körde 15 km/h genom den där stora rondellen där det inte var en annan bil i sikte förutom min.
Jag förstår däremot inte riktigt varför du blinkade vänster genom hela rondellen, även på väg ut ur den. Men jag tänker att ett av de där äggen kanske trillade ner på dig och så blev du helt kladdig och tappade fokus lite så att du glömde stänga av blinkersen.
Sånt händer ju, alla kan känna igen sig i det och det kan knappast räknas som en karaktärsbrist eller så. Bara lite otur.

Mindre smickrande, och definitivt att klassa som en karaktärsbrist, är däremot det där du gjorde på 70-sträckan. Jag vet, det är inte så lätt att veta om det är 50 eller 70 när skyltningen är kass, men kom igen... VÄLJ för satan, kör inte SEXTIO som nåt slags praktarsel-skolexempel på "medelsvensson-alltid-lagom-aldrig-ta-ställning-för-då-kan-det-bli-dålig-stämning"!
Vore jag polis så skulle jag ha stoppat dig, sagt: "Jahaja, det här blev ju kanske lite tokigt" och smålett inombords när du stammande börjat förklara att du inte såg nån hastighetsskylt. Sedan skulle jag ha gett dig feta böter för segkörning. För det är fan allmänfarligt beteende att köra för långsamt! Det fick mig att vilja SLÅSS, och sånt är aldrig bra. Det kan vi väl vara överens om?

Hur som helst, hoppas äggen klarade sig bra när du sedan körde 10 km/h genom nästa rondell.
Jag noterade förresten lite förvånat att du inte blinkade alls den gången. Men så kom jag på att det ju var bra tänkt, för i genomsnitt blinkade du nog alldeles lagom mycket på hela sträckan.
Bra jobbat!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar