27 december 2010

Julmensen är den finaste mensen...

...sa en vän till mig, och fortsatte: "för den betyder att den helige ande inte har gjort mig på smällen". Sedan läste hon lite ur mensevangeliet
"Vid den tiden i månaden utfärdade Gud en förordning om att alla kvinnor i hela världen skulle drabbas av mens och den skola vara blå som i reklamen. Och julmensen droppade och det var ett tecken på att den helige ande inte hade befruktat kvinnan känd som det lilla stycket. Amen"
och det slår mig återigen att det skulle kunna bli en oerhört intressant bok (eller flera) av de MSN- och mejlkonversationer vi haft genom åren. Men jag tror inte världen är redo för en sån bok än
;-)

Så... måndag, slut på julen. Jag är tillbaka på jobbet, vi är en liten men tapper skara som släpar oss fram längs väggarna och försöker komma ihåg vad vi egentligen gör här. Jag antar att vi kommer lista ut det lagom till torsdag eftermiddag.

Var tomten snäll? Fick ni några skojiga julklappar?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar