7 september 2012

Kommunikation - hur svårt kan det vara??

Jag är inte särskilt komplicerad egentligen. Vill du att jag ska göra något - fråga mig, så får du ett svar.
Vill du att jag ska göra något - gå inte hundra omvägar och anta att jag förmodligen förstår att jag borde göra det där som du har tänkt att jag ska göra, utan att du säger något till mig om det. För det är inte bara respektlöst, det gör mig dessutom galet irriterad.

Det finns mycket med folks vardagliga kommunikation (eller snarare icke-kommunikation) som fascinerar och irriterar mig. Så mycket som i min värld borde vara sunt förnuft men som för många andra tydligen är total grekiska. Men jag tar ett djupt andetag och tänker att även om min kropp inte är särskilt vältränad så är mitt tålamod det ;-)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar