28 juli 2012

Saker jag inte trodde skulle hända

Minns ni den galna skolavslutningen jag berättade om i juni? Om inte, kolla här: "Makalöst märkligt". Efter det mejlade jag Jukkasjärvi församling och frågade om det som prästen gett uttryck för är något som församlingen och Svenska kyrkan ställer sig bakom, om det ligger i linje med deras värderingar. Jag fick inget svar.

Jag erkänner att jag inte blev särskilt förvånad, jag antog nog på något vis att det där skulle försvinna ut i tomma intet, att de inte skulle vara intresserad av att ta i frågan, så döm om min förvåning när jag NU fått svar med besked om att ärendet ska tydligen tas upp i kyrkorådet i augusti. Cred till kyrkan för det, för jag antar att de hade kunnat låtsas som ingenting.
Jag hoppas att jag får något besked sedan om vad man kommit fram till i kyrkorådet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar