7 april 2012

Påsklov

Det är påsklov, vi är i fjällen och vädret är precis som det brukar vara i april - hur som helst. Sol ena sekunden, snöstorm i nästa.

Jag tittar ut över fjäll och sjö, har inte särskilt många "måsten" alls, men har ändå lite svårt att koppla av och varva ner mentalt. Jag antar att det är rätt mycket på grund av jobbet och att det fortfarande är så mycket nytt att ta in och hålla reda på.
Och så har det varit rätt mycket i omgivningen den sista tiden också, vänner som mår dåligt av stress och även en vän i sorg. Saker som gör att man funderar några varv extra utan att egentligen komma någonvart.

Hur som helst känns det ändå bättre att faktiskt vara en som bryr sig, hellre än att vara en som resonerar som så att man måste avgränsa sig, man kan inte bry sig om alla, inte ens om de är ens vänner/kollegor eller nära en på något annat sätt. Det är ett obehagligt tankesätt men det finns också närmare än jag hade trott.

I alla fall så känns det skönt att byta miljö ett tag. 10 lediga dagar är nog precis vad jag behöver. Nu ska jag bara få ner tempot i huvudet, så att det blir ordentlig semesterkoma :-)

Hur gör du för att varva ner?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar